Thaimaa – Koh Kood

10.1.2017 – Koh Kood

Matka jatkui ihanalta Koh Makin saarelta pikaveneellä Koh Koodin saarelle. Saari oli kooltaan suurempi mutta rauhallisuudessaan täsmälleen samanlainen kuin edellinen paikka. Pääsimme pikaveneellä suoraan hotellin laiturille. Captain Hook oli upea paikka. Oikea paratiisi. Sieltä ei päässyt minnekään ilman venettä eikä oikeastaan haitannut että olimme ”jumissa” ensimmäisen päivän.

Päivä meni hotellin omalla upealla rannalla chillaten. Erikoisuutena noin 20 metriä leveä joki mikä piti ylittää kajakilla rannalle päästäkseen. Lyhyt matka mutta ainut keino päästä biitsille. Rantsupäivän jälkeen nautimme illallisen hotellin omassa viehättävässä rantaravintolassa. Ruokailun jälkeen rannalta alkoi kuulua kovaa musiikkia. Menimme uteliaana katsomaan mistä oli kyse. Kannatti mennä koska näimme todella upean tulishown paraatipaikalta.

Seuraavana päivänä meidän piti jättää tuo ihana resort koska jokainen huone oli loppuunmyyty. Otimme toisen yön saman ketjun hotellista. Peter Pan oli myös ihan hyvä hotelli. Ei tosin yhtään niin idyllinen tunnelmaltaan. Vuokrasimme mopon (mun kauhu) ja huristelimme sillä pitkin saarta. Kävimme tsekkaamassa kehutun vesiputouksen. Mies tarttui puussa roikkuvaan liaaniin ja teki virkistävän hypyn veteen. Minä puolestani lumouduin uskomattomasta perhosparvesta putouksen lähellä. Istuin alas parven keskelle ja siinä ne pörräsivät ympärillä. Se oli upea ja epätodellisen tuntuinen hetki.

Saari oli viehättävä ja paljon jäi näkemättä koska aika oli rajallinen. Mereltä katsoen rannat näyttivät todella upeilta. Niistä sai hyvän otannan koska pikavene noukki ihmisiä mukaan ympäri saarta. Jäi sellainen vahva tunne että tällekin saarelle voisi vielä palata…

Kuvat kertokoot Koh Koodin kauneudesta

Captain Hook Resort

miehen lempipaikka

mun lempipaikka

henkilökunnan upea tulishow

tyypillistä rantanäkymää

rantanäkymää mereltä käsin

Peter Pan hotellin rannan erikoispalmut

rantsussa oli jännä “bird nest”

rantsun vikkelä asukas joka säikytti miehen ja sai mut nauramaan katketakseni

Peter Pan ja yllärinä oma priva allas

Khlong Phlu waterfall

miehen tarzan hyppy

perhosten kokoontumisajot

2 vastausta artikkeliin ”Thaimaa – Koh Kood

1. VEERAPIRITA / AURINKORASVAA JA ALOE VEERAA

Tutun näköinen paikka, olin itse kanssa Koh Koodilla syksyllä ja ihastuin saareen täysin. Vesipuistoilla vierailut oli tosi jees, kun siellä ei muita turisteja ollut. Sai rauhassa pomppia liaanin kanssa veteen. :’D Siis apua, onpa teillä ollut suloisen oloinen majoituspaikka! Toi riippukeino ja lököilytila joen tuntumassa – paradise! Mistä päin tuo oli sieltä?