Indonesia; Bali – Ubud 8. – 9.1.2018

Indonesia; Bali – Ubud

Kolmen Tabananissa viettämämme lepopäivän jälkeen hyppäsimme taas taksiin ja suhasimme parin tunnin ajomatkan päähän Ubudin laidalla sijaitsevaan luksushotelliin. Jälleen kerran taksilla oli haasteita löytää perille vaikka lähtiessä totesi tietävänsä paikan.

Padma Resort Ubud

Löysimme lopulta perille ja sitten oli taas aika lähteä tinkaamaan huonetta mahdollisimman edulliseen hintaan. Saimme huoneen listahintaa halvemmalla (kuten lähes aina walk-in tyylillä) ja päätimme nauttia viidakon fiiliksestä ja huikeasta jättialtaasta. Kävimme kävelyretkellä ennen pimeän tuloa ja illallisen nautimme upeassa ravintolassa, jossa ruoka oli todella hyvää ja maisemat aivan mahtavat. Illallisen jälkeen oli tarkoitus nautiskella omalla parvekkeella fiiliksestä ja kuunnella viidakon ääniä. Ajatus oli kiva mutta parveke itsessään oli pieni viidakko eläinparvineen joten sinne ei ollut pimeän tullen mitään asiaa. Hyvin nukutun yön jälkeen oli ihana nauttia aamuvarhain huikeita herkkuja mahtavissa maisemissa. Tämä oli hyvä visiitti mutta oli aika jatkaa eteenpäin.

jättialtaan baaritiski

koko allas ei mahdu kuvaan joten tässä vaan osa näkymää

just chilling

maisema ravintolasta

ihanat aamupalamaisemat

herkkupöydän antimia

ja ihania levoksia

uusi tuttavuus, maistui hieman kuivalle päärynälle

herkkujuomia

Ubud ja apinametsä

Seuraavana päivänä suuntasimme ubudin keskustaan ja valkkasimme keskustasta satunnaisen edullisen yöpaikan. Sitten lähdimme kävelymatkan päässä sijaitsevaan apinametsään. Se jännitti ja hieman pelotti. Alueella asui 600 apinaa vapaana ja niiden joukkoon sujahtaminen tuntui jännittävältä. Noudatimme annettuja ohjeita ja selvisimme retkestä ilman hyökkäyksiä. Apinametsä oli itse asiassa todella upea paikka ja siellä olisi viihtynyt vaikka koko päivän apinoitten puuhasteluja tarkkaillen.

Illalla etsimme keskustasta ruokapaikkaa ja onnistuimme ihan sattumalta löytämään huikean hyvän paikan. Ruoka oli aivan mahtavaa ja lisäksi todella edullista. Balilainen tapas-annos teki vaikutuksen. Täysin mahoin vyöryimme hotellille ja valmistautumaan seuraavan aamun aikaiseen herätykseen. Emme aikoneet viipyä Balilla pitkään joten pidimme siitä kiinni ja suuntasimme seuraavaksi Gilin saarille. Siitä pian lisää…

Kun majapaikka vaihtuu päivittäin niin pakkaus ja purku näyttää tältä. Täytyy oppia ottaa rennosti, kipata kamat ulos ja survoa vaan takas kasassa reppuun. Ei itselle ihan luonteenomaista mutta kaikkeen tottuu.